Moto Guzzi V 65SP, 1984
De første oppdateringene skjedde ganske umiddelbart og bestod i ekstra sikringer, ekstra gass- og clutchwire og H4 lykteinnsats. En uke etter jeg overtok den kjøpte jeg og montre Denfeld koffertsett. Allerede 10 dager etter at jeg overtok den var SP’en innom verkstedet for første gang for å rette på ladingen.
I første uke i juli satte vi kursen sørover til Italia. Dette var en drøm sammenlignet med Suzuki GS 400 og Honda CBX 550 som jeg hadde kjørt på Italiatur med tidligere. SP’en hadde bedre plass, bedre sittekomfort og mer motor enn Suzuki GS 400. Men etter en uke på tur begynte motoren å fuske og jeg sjekket bensintilførselen. Dagen etter fortsatte med fusking. Et verkstedbesøk og ny kondensator løste problemet. Hviningen fra bakdifferensialen, den kom sør for Roma, var derimot konstant til stede.
Det ble mange verkstedbesøk etter Italiaturen og noen oppgraderinger. Jeg monterte Koni støtdempere, Piranha elektronisk tenning, nye plugghetter og stabilisator på forgaffelen. Men jeg trivdes ikke med de stadige småfeilene og 3. september solgte jeg V65 SP’en. Kilometertelleren viste da 8600 km.
Her er lenke til Norsk Moto Guzzi klubb
Moto Guzzi V65 SP 1984
TEKNISKE DATA
Motor: 2-sylindret firetakt V-motor. Luftkjølt. 2 forgassere. Kompresjon: 10,0:1. Elektrisk starter.
Boring x slaglengde: 80 x 64 mm.
Sylindervolum: 643 ccm.
Effekt: 49 hk v/6900 o/min.
Transmisjon: 5-trinns girkasse, kardang. Tankvolum: 15,5 liter.
Ramme: Stål.
Dekk: 100/90-18 foran, 110/90-18 bak.
Bremser: To skiver og kalipere med et stempel foran, en skive bak.
Vekt (kjøreklar): 192 kg.
Toppfart: 175 km/t.